Hello
How are you?
Let's start with a song!
Please stand up and move :D
Today's subject :
Dziś nauczymy się i przypomnimy sobie różne przymiotniki opisujące zwierzęta.
Open your coursebook on page number 73.
Strona 73 w podr.
Let's start with recap = zacznyjmy od powtórki gramatycznej
Can oznacza móc / potrafić
po nim zapisujemy zawsze czasownik w bezokoliczniku
Look at the pictures of animals in exercise 4A - do you recognize them >?<
przyjrzyj się obrazkom zwierząt na stronie 73 w podręczniku - czy je rozpoznajesz?
*If you don't know what killer whale is click here:
*Killer whale - https://pl.wikipedia.org/wiki/Orka_oceaniczna
-------------------------------------------------------------------------------------------
Now, read the descriptions below the pictures.
Nastpęnie przeczytaj opisy zwierzątek pod zdjęciami.
Czy rozumiesz te opisy ?
What can they do - co potrafią robić?
Czy pamiętasz lekcję, podczas której uczyliśmy się czasownika
CAN i CAN'T
potrafię / nie potrafię
Spróbuj samodzielnie zrozumieć opisy, jeśli to się nie uda skorzystaj z podpowiedzi, które zapisałam poniżej:
Przypomnij sobie słówka:
climb - wspinać
clever - inteligentny
dangerous - niebezpieczny
fly - latać
scary - straszny
ugly - brzydki
neck - szyja
walk - spacerować
strong - silny
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Listen twice - wysłuchaj dwukrotnie
2. Match the descriptions with the pictures
Połącz opisy ze zdjęciami zwierząt
Możesz to zrobić w zeszycie lub w learning apps gdzie od razu sprawdzisz czy masz poprawnie:
Rewrite the table from exercise 4B to your notebook and fill it with words from previous task
Przepisz tabelkę z zadania 4B/ 73 do zeszytu i uzupełnij ją wyrazami z opisów z zadania 4A.
How are you?
Let's start with a song!
Please stand up and move :D
Today's subject :
Lesson
Subject: Adjectives - przymiotniki.
Dziś nauczymy się i przypomnimy sobie różne przymiotniki opisujące zwierzęta.
Open your coursebook on page number 73.
Strona 73 w podr.
Let's start with recap = zacznyjmy od powtórki gramatycznej
Can oznacza móc / potrafić
po nim zapisujemy zawsze czasownik w bezokoliczniku
Look at the pictures of animals in exercise 4A - do you recognize them >?<
przyjrzyj się obrazkom zwierząt na stronie 73 w podręczniku - czy je rozpoznajesz?
*If you don't know what killer whale is click here:
*Killer whale - https://pl.wikipedia.org/wiki/Orka_oceaniczna
-------------------------------------------------------------------------------------------
Now, read the descriptions below the pictures.
Nastpęnie przeczytaj opisy zwierzątek pod zdjęciami.
Czy rozumiesz te opisy ?
What can they do - co potrafią robić?
Czy pamiętasz lekcję, podczas której uczyliśmy się czasownika
CAN i CAN'T
potrafię / nie potrafię
Spróbuj samodzielnie zrozumieć opisy, jeśli to się nie uda skorzystaj z podpowiedzi, które zapisałam poniżej:
Przypomnij sobie słówka:
climb - wspinać
clever - inteligentny
dangerous - niebezpieczny
fly - latać
scary - straszny
ugly - brzydki
neck - szyja
walk - spacerować
strong - silny
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EXERCISE 1
zadanie 1
1. Read and listen to the descriptions of animals in exercise 4A/73
przeczytaj i wysłuchaj opisy w zad 4A/73 w podręczniku
kliknij tu /\
Listen twice - wysłuchaj dwukrotnie
2. Match the descriptions with the pictures
Połącz opisy ze zdjęciami zwierząt
Możesz to zrobić w zeszycie lub w learning apps gdzie od razu sprawdzisz czy masz poprawnie:
----------------------------------------------------------------------------
EXERCISE 2
zadanie 2
Rewrite the table from exercise 4B to your notebook and fill it with words from previous task
Przepisz tabelkę z zadania 4B/ 73 do zeszytu i uzupełnij ją wyrazami z opisów z zadania 4A.
Zadanie 3
EXERCISE 3
Rozwiąż zadanie 5 str 73
Wpisz can lub can't
------------------------------------------------------------------------------
EXERCISE 4
Zadanie 4
Uzupełnij zadanie 6/73
Odpowiedz krótko z użyciem osoby + can/ can't
----------------------------------------------------------------------------------
Extra exercise*
Zadania dla chętnych
Exercise 2 and 3 pp 70 - worbook
Zad 2 i 3 /70 zeszyt ćwiczeń
Thas't all have a good day!
Comments
Post a Comment