Good morning,
today we are going to talk about Hula.
Look at the picture on page 92 in your workbook:
what can you see?
Read the glossary, do you know these words?
Today we are going to watch a short video about Hula. But first let's say a few important things about present continous.
Lesson
Subject: The Hula. Video.
Zapisz:
Present continous - czas, który mówi co się dzieje teraz
Budowa:
Osoba + to be (am,is lub are) + czasownik +ing
Przykłady:
She is dancing the hula now.
I am dancing the hula.
They are dancing the hula.
Słówko charakterystyczne:
now - teraz
------------------------------------
Watch the video. Obejrzyj video. Napisz dwa zdania, co robią teraz (now.)
She is...................
They are...................
Pamiętaj, że czasownik musi mieć końcówkę -ing.
EXERCISE
Wykonaj zadania 4 i 5 z strony 93 w ćwiczeniach.
EXTRA *
Dla chętnych:
Jeśli chcesz wykonaj pozostałe zadania ze strony 93. W ostatnim zadaniu Fun Time - znajdują się zagadki. Czy uda Ci się je odgadnąć?
Comments
Post a Comment